جاهای دیدنی مارماریس

گردشگری 26 مهر ، 1403 8 دقیقه

مارماریس یکی از شهرهای بندری و ساحلی در جنوب غربی ترکیه می باشد. این شهر که در کنار دریا قرار و در دل رشته کوه قرار گرفته است، یکی از زیباترین و بهترین و البته محبوب ترین مقاصد گردشگری در ترکیه می باشد. شهر مارماریس بیشتر به دلیل سواحل فوق العاده و زیبا و البته هتل های لوکس و بی نظیرش شهرت یافته است، ولی باید بدانید که این شهر دارای روستاهای تاریخی، شهرهای به جای مانده از دوران باستان، رودخانه های جذاب، پارک های آبی متنوع، کوه ها و طبیعت سرسبز و تفریحات آبی مختلف می باشد که تمام آنها به جذابیت بی حد و اندازه آن کمک بسیار زیادی کرده است. مارماریس سالانه میزبان میلیون ها گردشگر می باشد که برای دیدن تمام این زیبایی ها به مارماریس می آیند. 
چنانچه قصد سفر به تور مارماریس را دارید، پیشنهاد می کنیم حتماً تا انتهخای این مقاله همراه ما باشید تا با جاذبه های متنوع و مختلف این شهر زیبا آشنا شوید و در سفرتان از آنها استفاده کرده و سفری فوق العاده را برای خود و همراهانتان رقم بزنید. در ادامه چند نمونه از بهترین و محبوب ترین و معروف ترین جاذبه های گردشگری مارماریس را معرفی خواهیم کرد:

جاهای دیدنی مارماریس

1- جزیره کلئوپاترا مارماریس

این جزیره با نام جزیره سدیر نیز شناخته می شود و یکی از جزیره های نزدیک به مارماریس استو به دلیل سواحل فوق العاده زیبای خود شهرت بسیاری پیدا کرده است. جزیره کلئوپاترا دارای سواحل رویایی با شن های سفید می باشد. همچنین آثار باستانی متعدد و جذابی در این جزیره نیز برای علاقمندان وجود دارد.


2- قلعه و موزه مارماریس

یکی از بهترین و محبوب ترین آثار باستانی مارماریس، همین قلعه مارماریس می باشد که قدمت آن به حدود 1000 سال پیش از میلاد باز می گردد. این قلعه در قرن شانزدهم به عنوان یک پایگاه نظامی مورد استفاده قرار گرفت. پس از جنگ جهانی دوم این مکان بازسازی شد و درهای آن به عنوان موزه روی مردم گشوده شد.


3- گونوسک مارماریس

گونوسک یکی از بهترین و معروف ترین جاهای دیدنی مارماریس به شمار می رود و فاصله بسیار نزدیکی تا مرکز شهر دارد که در واقع با طی مسیر 10 دقیقه ای می توانید خود را به آن برسانید. منطقه گونوسک به دلیل داشتن طبیعت بکر و بی نظیری که دارد در سال 1996 به پارک ملی تبدیل شد. 


4- دهکده تورگوت مارماریس

دهکده تورگوت در مارماریس یکی از روستاهای مشهور مارماریس به شمار می رود که جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیادی که دارد باعث شده اند تا این روستا شهرت زیادی پیدا کند. این روستا در واقع در فاصله 31 کیلومتری جنوب غرب مارماریس قرار گرفته است.


5- آبشار تورگوت مارماریس

از جذابیت های جالب و طبیعی روستای تورگوت، می توان به آبشار زیبای آن اشاره کرد. این آبشار طبیعی با آبی بسیار زلال و تمیز و همچنین با ارتفاع 4 متری که دارد، در دل یک فضای جنگلی و سرسبز واقع شده است که البته طبیعتی که اطراف آن وجود دارد به جذابیت آن نیز افزوده است.


6- پارک آبی آتلانتیس مارماریس

هنگامی که سخن از مکان های تفریحی و دیدنی مارماریس به میان می آید، پارک آبی آتلانتیس در ذهن نقش می بنند و نام آن هم به میان می آید. در این پارک آبی بی نظیر و جذاب سوار شدن بر روی انواع سرسره ها و یا حتی سقوط آزاد به درون آب را می توانید تجربه نمایید و از تمام تفریحات آبی لذت ببرید.

پارک آبی آتلانتیس

7- فواره های رقصان در میدان جوانان مارماریس

یکی از بهترین و معروف ترین مکان های دیدنی این شهر در میدان جوانان مارماریس واقع شده است. فواره های رقصان زیبایی که در این میدان وجود دارد نمایشی سی دقیقه ای را اجرا می کنند که از شهرت بسیار زیادی برخوردار می باشند. نورپردازی و اجرای موسیقی های زیبا به جذابیت رقص فواره ها کمک بسیار زیادی می کنند.

8- قلعه غار نیمارا مارماریس

غار نیمارا در جزیره هون یا همان جزیره بهشت مارماریس قرار گرفته است و یکی از قدیمی ترین غارهای مارماریس محسوب می شود. قدمت این غار زیبا به حدود 3000 سال پیش باز می گردد که سکونتگاه انسان های باستانی بوده است. از غار نیمارا به عنوان مکان مقدس و محلی برای عبادت یاد شده است.

قلعه و موزه مارماریس

9- تفرجگاه تورونج مارماریس

روستای تورونج یک محل مناسب برای تفریح می باشد که این تفرجگاه ساحلی است و در ساحل جنوبی مارماریس قرار گرفته است. تپه های جنگلی و دریایی آرام و بسیار تمیز این مکان را به شهرت بسیار زیادی رسانده است و تبدیل به یکی از محبوب ترین جاهای دیدنی مارماریس شده است.

10- روستای بییر مارماریس

در فاصله 24 کیلومتری جنوب غرب مارماریس، روستای بسیار زیبای بییر قرار گرفته است که با دارا بودن مسجد تاریخی، بقایای برجای مانده شهر باستانی سیرنا و یک درخت چنار 2300 ساله شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است. می توانید به کافه ها و رستوران های این روستا رفته و از آرامش و طعم لذیذ غذاهای محلی آن نهایت لذت را ببرید.

11- مسجد قدیمی آقا ابراهیم مارماریس

چنانچه می دانید مارماریس در کجاست، پس حتماً نام مسجد آقا ابراهیم را نیز شنیده اید. این مکان دیدنی مارماریس که قدمت آن به قرن هجدهم باز می گردد، در میدان آتاتورک مارماریس واقع شده است. این مسجد به علت معماری خاص و شکل گنبد نامتقارنی که دارد شهرت بسیار زیادی پیدا کرده است.

12- ساحل کیزکومو مارماریس

در روستای زیبای اورهانیه مارماریس، ساحل شگفت انگیز کیزکومو واقع شده است که خط ساحلی ۶۰۰ متری دارد و می توانید تفریحات آبی بی نظیری را در آن تجربه نمایید. ورزش های آبی متنوع، کلوپ قایق های بادبانی، جت اسکی، کافه ها و رستوران های ساحلی، همه و همه در ساحل کیزکومو مارماریس واقع شده اند که برای گردشگران تور مارماریس لحظات خوشی را فراهم آورند.

ساحل کیزکومو مارماریس

13- ساحل لاک پشت ها در مارماریس

ساحل ایزتوزو که به ساحل لاک پشت ها معروف است، از جمله مکان های دیدنی مارماریس است که در سواحل دریای اژه قرار گرفته است. این ساحل امروزه به یک منطقه حفاظت شده برای پرورش لاک پشت های دریایی کمیاب و در معرض انقراض تبدیل شده است که گردشگران می توانند از آن بازدید کنند. نکته قابل توجهی که درمورد این ساحل وجود دارد این است که تفریحات ساحلی در این منطقه به دلیل ملاحظات محیط زیستی دارای محدودیت می باشد.


14- رودخانه دالیان مارماریس

در 80 کیلومتری جنوب شرقی مارماریس و در منطقه دالیان یک رودخانه وجود دارد که نام آن رودخانه دالیان است که یکی از جاهای دیدنی مارماریس به شمار می رود و در آخر به ساحل لاک پشت به دریا می ریزد. مسیری که این رودخانه طی می کند، به قدری زیبا و جذاب است که تورهای مختلفی برای آن شکل گرفته است. گردشگران می توانند بر قایق های تفریحی سوار شده و از طبیعت این مسیر نهایت لذت را ببرند.


15 - غواصی تفریحی در مارماریس

مارماریس این امکان را برای علاقمندان فراهم می کند تا در آب های زلال مدیترانه به غواصی رفته و از دنیای شگفت انگیز زیر آب لذت ببرند. در واقع غواصی یکی از جاذبه های گردشگری مارماریس شناخته شده است. در این مکان توریست ها با استفاده از امکانات و تجهیزات پیشرفته و البته همراه با استادان و غواصان ماهر به زیر آب می روند تا طبیعت بکر و دیدنی زیر آب زلال مدیترانه را از نزدیک ببینند و لمس کنند.


16- پارک های آبی مارماریس

در مارمارس برای تفریح بیشتر و البته جذب گردشگران بیشتر، پارک های آبی متعددی ساخته شده و مورد استفاده قرار گرفته است. پارک آبی آتلانتیس و پارک آبی آکوا از بهترین و محبوب ترین پارک های آبی مارماریس می باشند که تفریحات آبی بیشمار و فوق العاده ای را برای مراجعه کنندگان ساخته اند. در این پارک های آبی حتی برای کودکان شما نیز مکان های اختصاصی ساخته شده است تا بتوانند از آنها استفاده کنند.



17- مجموعه تفریحی مارینا مارماریس

در مارماریس مجموعه گردشگری و تفریحی بی نظیری وجود دارد که نام آن مارماریس مارینا است و یکی از بهترین مکان ها برای تماشای غروب آفتاب و البته قدم زدن در آرامش به شمار می رود. در این مجموعه تفریحی، گردشگران علاوه بر لذت بردن از مناظر، می توانند از فروشگاه های متنوع استفاده کرده و خرید خوبی را داشته باشند و یا در بهترین رستوران ها و کافه ها به میل کردن غذاهای لذیذ و نوشیدنی مشغول شوند و از لحظات خود نهایت لذت را ببرند.


18- بازار بزرگ مارماریس

هر کدام از شهرهای ترکیه دارای بازار قدیمی و بزرگی هستند، بنابراین می توان حدس زد که مارماریس نیز از این قاعده مستثنا نیست. بازار بزرگ و قدیمی مارماریس در مرکز شهر واقع شده است و دسترسی به آن آسان است. گرچه بازار بزرگ مارماریس از بازار بزرگ استانبول کوچک تر است، ولیکن هرچه نیاز داشته باشید را می توانید در آن پیدا کنید.

19- بار استریت مارماریس

خیابان بار که با نام بار استریت شهرت پیدا کرده است، یکی از مکان های اصلی سرگرمی شبانه محسوب می شود. این خیابان در 500 متری مرکز شهر و در کنار مارماریس مارینا واقع شده است و پر است از کافه، رستوران و مراکز تفریحی دیگر است. این خیابان باریک در فصول پر گردشگر بسیار شلوغ می شود.



20- جیپ سافاری مارماریس

یکی از بهترین و برجسته ترین تفریحات مارماریس جیپ سافاری می باشد که برای علاقمندان به طبیعت و فضای باز بسیار مناسب و جذاب می باشد. شما می توانید از تماشای منظره های فوق العاده زیبا، روستاهای سرسبز، تنگه ای با آب کم عمق، آبشارهای زلال و دیگر مناظر طبیعی تور یک روزه جیپ سافاری نهایت لذت را ببرید. 

جیپ سافاری مارماریس

مشاوره رایگان
arrow_up [#340] Created with Sketch.